Nog wat leuke dingetjes in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hansenlineke - WaarBenJij.nu Nog wat leuke dingetjes in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hansenlineke - WaarBenJij.nu

Nog wat leuke dingetjes in Singapore

30 Maart 2017 | Singapore, Singapore

Omdat ik in dit programma geen tekst onder plaatsjes kan zetten, moet dat dan maar gescheiden. Evenmin heb ik echt invloed op de volgorde van het uploaden van de foto's, maar als nummer en foto niet overeen komen,moet je maar even puzzelen!

Ik heb nog wat leuke plaatjes van Singapore, die ik jullie niet wil onthouden:
1) De tropische regenbuien! Horen en zien vergaat je, maar wél warm water!
2) Alle bussen zijn hier uitgerust met rolstoelplaatsen. Speciale ruimtes waar de rolstoel kan staan, meestal met een speciaal stoeltje of bankje erbij voor een eventuele begeleider en altijd met hulp van de chauffeur. Niet alleen knielbussen, maar bij de treeplank zit een speciale uitklapplank, die hiervoor gebruikt wordt.
3) In de nieuwste bussen, zitten naast elke bank twee USB-aansluitingen om (de hier ónmisbare smartphone) op te laden.
4) Wat ik in Nederland écht ga missen: openbare Toiletten! Overal heb je die, bij de HawkerCentres weliswaar zonder wc papier, maar over het algemeen wel schoon, en in de moderne ShoppingCentres, mét wcpapier, mét zeep en mét voorzieningen voor moeders met kleine kindjes. Zo zie je geregeld in het toilet een kinderstoeltje om je kindje veilig op te bergen als jij zelf naar het toilet moet, je hebt geregeld dubbele wc brillen, zodat de peuter ook op de bril past en er zijn uiterst luxueuze voorzieningen om je baby te verschonen of te voeden: warm en koud water, kleedkussen, magnetron, lekkere stoel.
5) Twee "losse" foto's: wat zou een mens in vredesnaam met "Pure Cow Urine" willen doen? Rare lui, die Chinesen! En men is hier verzot op massages! Ik heb zelf ook een week of twee geleden me onderworpen aan zo'n massage, omdat ik na een stijve nek, maar niet van de nekpijn afkwam. Eerst een warm voetenbad, daarna een voetmassage van twee keer een kwartier en daarna een "Full body" massage, alleen van de rug, nek en hoofd en alles onder een handdoek. Maar wél effectief! Maar men is hier ook verzot op allerlei massageapparaten. Te koop op de markt: die vorm doet me ergens aan denken.
6) Zelfblinderende ramen. Als de LRT (een 'lichte vorm van de MRT en bovengronds) te dicht langs bebouwing rijdt, zodat je bij mensen naar binnen zou kunnen kijken, blinderen de ramen in een fractie van een seconde.
7) Ze doen hier rare dingen met hondjes. Helaas heb ik geen foto's daarvan, maar ze verven hier hondjes in de meest vreemde kleuren (rose, blauw) soms het hele lijf, soms alleen het achterlijf (zoals een gedekt schaap. Maar geregeld zie je hier ook honden met schoentjes lopen. Of dat nu komt, doordat alle Aziaten zelf ook de schoenen bij de voordeur uittrekken? En je hebt ook hele leuke tassen of rolkoffertjes, om je kleine lieveling mee te nemen.

• 30 Maart 2017 - 10:33

Agnes:

Hoi Lineke. Volgens mij ben je al heel lang niet meer in Nederland naar een openbaar toilet of in een bus geweest. Ook hier hebben de bussen rolstoelplaatsen. Ook hier hebben we openbare toiletten met stomend water, zeep en zelfs met dubbele brillen. Ook zijn er toiletten met een glazen deur en als je die dicht doet dan wordt het glas melkglas.
    En rare dingetjes met honden doen ze overal ter wereld. De schoenen zijn ter bescherming van de voetkussentjes. Ook een hond kan in het glas trappen en kan zijn pootjes verbranden op heet asfalt. En karretjes/tassen voor honden zijn er hier ook al langer. Ook fietskarren voor honden. En ook hier is men verzot op massages. Ik ben daar een heel goed voorbeeld van. Zo zie je maar, dat Singapore niet echt veel verschilt met Nederland.

• 30 Maart 2017 - 12:31

Marjo:

Weer leuk om te lezen, Lineke! Sommige dingen herken ik (op Bali struikel je ook over de aangeboden massages), sommige dingen zijn heel erg nieuw (geblindeerde busramen, heel slim!).

Onze stoere honden komen niet in aanmerking voor de dingen die je beschrijft bij punt 7! Die zijn gelukkig niet te vergelijken met die arme stadshondjes en mogen echt hond zijn...:)

Nog een goede tijd daar en groeten aan Hans!
    Liefs, Marjo