Twee week Kerstvakantie - Reisverslag uit Pulau Bintan, Indonesië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu Twee week Kerstvakantie - Reisverslag uit Pulau Bintan, Indonesië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu

Twee week Kerstvakantie

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2017 | Indonesië, Pulau Bintan

Hoewel het echte Kerstgevoel hier ver te zoeken was bij temperaturen van 30C en hoger, was de Kerstgedachte qua familiegevoel volop aanwezig. Voor diegenen die Facebook lezen zijn de dagelijkse updates van zoon Rudy bekend met de begeleiding van de prachtige foto’s die hij maakt. De kinderen arriveerden op 25 december in de middag. Hans en ik hebben ze opgehaald van het vliegveld en ze gelijk ondergedompeld in het Openbaar-Vervoerssysteem. Afgelopen zaterdagavond hebben we ze weer op Changi Airport afgeleverd. Dus we hebben de volle twee week van ze mogen genieten. Hoewel we maar een klein appartementje hebben wat met zes mensen best een beetje vol is, ging het uitstekend! Volgens mij is er geen wanklank geweest! Maar we hebben wel op de toppen van het leven geleefd en zóveel mooie dingen bekeken: de Botanische tuinen, een TreeTopWalk in het McRitchie reservaat, The Gardens by the Bay bij daglicht en bij avond, het nieuwe prestigieuze Marina Bay Sands hotel met infinitypool op 250 (56 verdiepingen) hoogte (en daar een cocktail gedronken), drie dagen naar het Indonesische eiland Bintan geweest, een dagtrip naar Maleisië gemaakt (was niet zo’n succes, maar goed) en zoveel andere mooie en gezellige dingen gedaan en ervaren.
Maar dan is nu de “harde” werkelijkheid weer begonnen. Nu iedereen weer weg is, is het hier wel erg stil (figuurlijk gesproken, dan). Maandag had ik het druk zat, omdat er was van drie bedden lag (en hier is geen strijkvrij beddengoed) en heb ik mijn hele huis gepoetst. Dus die dag ging wel.
Gisteren was vervelender. Het is hier de laatste vijf dagen erg warm (middag temp. 35°), ik had wat hoofdpijn en toen vloog de warmte en de verveling me wel een beetje aan. Maar goed: ramen en deuren dicht, airco aan en een filmpje opzetten lost óók wat op !
Ik had gereageerd op een advertentie voor een tweedehands fiets. Niet omdat dat zo nodig moet, maar het vergroot mijn actieradius weer en er is hier nog zoveel moois te ontdekken. Het openbaar vervoer is prima en mijn benenwagen doet het ook goed, maar tóch. Gisteravond (in de stromende regen) hem bekeken (zag er prima uit) en door Hans laten testen (rem was niet fijn en schakelen deed ie slecht) en dus niet gekocht.
Gister ook een Nederlandse arts hier (zijn naam had ik via de Nederlandse ambassade), die ik in Nederland al gecontacteerd had nogmaals een mailtje gestuurd of ik een dag met hem mee mocht lopen (alsjeblieft!!). Krijg ik een mailtje terug, dat hij niet meer in Singapore werkt! Nou já zeg! Dat doet maar zonder mijn toestemming!
Ook het ziekenhuis, waar ik begin december mijn papieren heb ingeleverd, een mailtje gestuurd of ik (alsjeblieft) een uitnodiging kan krijgen om een dagje mee te draaien.
We wachten maar weer af!
En nu ga ik dus maar weer over tot de orde van de dag: dat betekend: vanochtend Hans weer naar z’n werk gebracht, daarna boodschappen gedaan, de voorbereidingen voor het avondmaal al verricht (want straks is het te warm), de computer opgestart en nu eerst mijn blog en daarna mijn on-line cursussen weer oppakken, Dan wordt het tijd voor een aantal baantjes zwemmen, denk ik maar zo!
En voor de rest: ons verheugen op het Chinees NieuwJaar! De stad kleurt langzaamaan geheel rood en goud!

Tot de volgende keer!



  • 11 Januari 2017 - 14:53

    Marjo:

    Die overgang van alle naaste familie om je heen naar geen familie is vreselijk groot, maar je hebt vele herinneringen en foto's om er op terug te kijken. Heerlijk toch dat het zo goed gegaan is allemaal. We hebben gisteravond Kaija teruggebracht en nog meer verhalen gehoord dan we via Fb al gelezen hadden. En nu weer terug naar de alledaagse realiteit, hier in NL ook...
    Jammer dat het ziekenhuis geen reactie geeft. Is het mogelijk om je als vrijwilliger aan te melden? En we hebben iets om naar uit te kijken dit jaar, toch?
    Succes met alles en geniet van het Chinese nieuwjaar!
    Lieve groet, Marjo

  • 11 Januari 2017 - 23:06

    Adje:

    Wat fijn dat jullie met kerst samen met de kinderen waren. Nu stil, Hans aan het werk en jij alleen. Sterkte maar geniet na van de fijne tijd. Het komt goed!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 148554

Voorgaande reizen:

12 November 2016 - 09 Mei 2017

overwinteren in Singapore

23 Februari 2014 - 10 April 2014

Sydney - Perth

Landen bezocht: