reis en aankomst - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hansenlineke - WaarBenJij.nu reis en aankomst - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hansenlineke - WaarBenJij.nu

reis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2016 | Singapore, Singapore

Zo, veilig in Singapore!
Gister een goede vlucht gehad. Ideaal, die KLM- bus van Nijmegen naar Schiphol! De chauffeur houdt contact met de KLM en als er vertraging in de rit optreedt, overlegt hij wat te doen. Hij had één keer een ernstig vertraagde rit gehad en toen stond de golfkar met KLM personeel zijn passagiers al op te wachten. Dus ik zei nog: rij alsjeblieft wat langzamer!
Op Schiphol moet je tegenwoordig alles zelf doen: ik hád thuis al ingecheckt (knap van mij) maar kon geen boardingpass printen. (niet voor deze vlucht mogelijk). Dus moest ik op Schiphol naar een Self-Incheck balie. Hans zei nog: “geen probleem, er staat altijd een hostess bij”. Nou niet als ik er aan kom! Maar goed, vaak genoeg tegen mezelf zeggen dat ik tijd genoeg heb en gewoon rustig moet blijven, leverde me uiteindelijk een boardingpass op. Maar: ík zie natuurlijk wel kans een boardingpass uit te printen zonder Gate-nummer! [Wil je een computerprogramma getest hebben: laat mij het proberen en geheid heb je de fouten te pakken!] Maar gelukkig heb ik mijn mond bij me en dus de ontbrekende gegevens opgevraagd.
Je moet ook zelf je bagage inchecken! Eveneens: rustig blijven, “lézen Lineke!” en ook die hobbel genomen! Dan door douane en nog anderhalf uur te gaan. Een tafeltje met stroom gevonden om telefoon en i-pad nog even vol te gooien (was achteraf niet nodig, want elke vliegtuigstoel was uitgerust met multifunctie-communicatie-systeem mét USB aansluiting), krantje gelezen en broodje gegeten (het laatste lekkere donkere pittenboterhammetje voor een half jaar!)
Ik ben gister plaatselijke tijd om vier uur 's middags geland en had een uurtje daarvoor ontbijt in het vliegtuig gehad. Dus enigszins van slag was ik écht wel!
Een vrolijk weerzien met mijn maatje, vriendje, minnaar en echtgenoot. :)
Met de taxi naar "huis"! Het is grappig te zien, hoe "thuis" Hans in z'n huisje is. Hij heeft dit helemaal ingericht en voelt zich volledig thuis. Ík voel me op vakantie. Het is een lief appartementje, maar toch wel klein. Prima voor ons tweetjes, maar met vier kinderen erbij in de Kerstvakantie wel een beetje improviseren (maar dat gaat zeker lukken). Afgezien van de keuken en twee badkamers voelt dit een beetje als een vakantie appartementje op de Canarische eilanden: een tweepersoonsslaapkamer waar weinig op aan te merken valt, een leuk "kamertje" (met een geweldige tv, dat wel) om te relaxen en een uitstekend balkon.
Het was ook grappig om te zien, hoe Hans gister "zijn" opgeruimde, aangeveegde en gedweilde paleisje in één klap zag verworden tot een puinzooi toen ik binnenkwam met mijn bagage. Dit soort gevoelens zijn normaal aan de huisvrouw voorbehouden! 

Gisteravond nog een eindje gelopen (na 13 uur vliegen en stilzitten is dat een must voor mij), nog wat winkeltjes bekeken, ergens gegeten en tot half elf op balkon gezeten. Daarna geslapen tot, ik denk, drie uur vannacht. Wakker, warm en niet lekker. Als ik me in bed omdraaide was ik al duizelig. De airco wat lager gezet en uiteindelijk toch weer in slaap gevallen.

Vanochtend werd ik om zeven uur wakker, voelde me redelijk, heb samen met Hans ontbeten en ben samen met hem naar z’n werk gewandeld (wat een luxe hè?!).
Onderweg nog een schoolbus van de OFS gezien. Nog onveranderd, kindertjes!
Op de terugweg naar huis nog even een shoppingcentre bekeken, thuis lekker weer de airco op de slaapkamer aangezet, op bed een aflevering van “Suits” op de I-pad gekeken en mijn ogen dicht gedaan. Om half twee werd ik weer wakker.
Nu heb ik inmiddels alle rommel die ik meebracht opgeruimd en voel ik me beter. Ook omdat alle rommel wel degelijk in dit poppenhuisje past (gaat zat!).
Wel jammer, dat het al de hele middag regent, maar de temperatuur is heerlijk buiten 26 gr).
Ik ga zo eens een kopje koffie zetten (Nescafé hier) en jullie ochtendblad op mijn baklkonnejte lezen!
Liefs vanuit de Tropen en werk-ze!



  • 14 November 2016 - 15:07

    Renieke. :

    Hoi Lineke,

    Leuk om te lezen allemaal. Veel plezier en genieten maar.

    Groetjes Renieke

  • 14 November 2016 - 15:07

    Caroline:

    Hoi lineke! Zie je kunt meer aan dan je denkt! Goed gedaan! Kom lekker bij en rust lekker uit en dan kun je genieten van je verblijf in singapore! Maar zo te horen gaat dat wel lukken.
    Groetjes uit het koude nijmegen, caroline

  • 14 November 2016 - 15:58

    Hanneke:

    Wat een belevinven al in zo'n korte tijd. Hier regent het ook alleen is het hier 4 graden. Brrrr

  • 14 November 2016 - 16:08

    Karin:

    Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Ik kijk uit naar je volgende verslagen. Groetjes Karin

  • 14 November 2016 - 16:54

    Marjo:

    Fijn dat je een goede reis had en dat je al wat gesettled bent!! Een goede tijd gewenst!

  • 14 November 2016 - 21:47

    Jan Van Dalen:

    Best wel jaloers, overwinteren in de tropen... Je kiest er wel het juiste seizoen voor uit!

    Veel plezier daar met z'n beiden en ik kijk uit naar je reisverslagen! (Gezien de lengte van deze, zal ik elke dag een half uurtje vroeger opstaan :) ).

    Jan.

Tags: singapore, Yishun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 148491

Voorgaande reizen:

12 November 2016 - 09 Mei 2017

overwinteren in Singapore

23 Februari 2014 - 10 April 2014

Sydney - Perth

Landen bezocht: