Augusta - Margaret River - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu Augusta - Margaret River - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu

Augusta - Margaret River

06 April 2014 | Australië, Margaret River

3/4 en 4/4 op dezelfde campground in een Nationaal Park gestaan, vlak bij Augusta ( het meest zuidwestelijke puntje van de kust van Australië. Hier komen de Zuidelijke en de Indische oceaan bij elkaar bij Cape Leeuwin (inderdaad een Nederlandse naam, maar ik weet niet waarom "Leeuwin"). Tóch raar, dat als je over de Indische Oceaan kijkt, je weet, dat daar ergens een vliegtuig op de bodem ligt!
Op ons kampplaatsje kwam een Kukkaburrah (behoort tot de ijsvogels) kijken of wij iets te eten hadden. Hij durfde bíjna uit de hand te eten! (Híj durfde waarschijnlijk wél, maar ík niet!).
Grappig is wél, dat een Kukkaburrah van nature een viseter is. Als hij een stukje brood in de snavel heeft, is dan ook het eerste wat hij doet, dat links en rechts "doodslaan" tegen de tak waarop hij zit. Niet écht handig met brood, maar wel heel vermakelijk om te zien!
5/4 Vannacht regende het, maar vanochtend was het stralend zonnig, zodat we het plan opvatten, om aan de zee te gaan ontbijten. We hadden gister, bij het bekijken van Augusta al een mooi plekje gevonden, aan de monding van de Blackwoodriver, vlak bij zee. Heerlijk ontbeten en vervolgens de hardloopschoenen aangetrokken om mijn "rondje" te lopen. Zegt Evy ( mijn hardloopcoach op m'n MP3 speler: "loop je altijd hetzelfde rondje, dan zou je eens kunnen overwegen ergens anders te gaan lopen"! Ik heb half Australië rondgelopen, mens!
Maar goed, teruggekomen bij Hans en de camper, waren er net een groep dolfijnen in de riviermond binnengezwommen. En uiteindelijk...hebben we gewoon de hele dag niets anders gedaan dan daar te zitten! Eindelijk een lekkere temperatuur, geen vliegen, zon, zee, strandje, (zelfs grasveldje), steigertje én heerlijke Fish-and-chips, zó uit het papier gegeten. Wát een dag!
En...omdat nu bijna alles óp moet, als toetje vanavond custardvla (verkopen ze hier in pak) met een dikke lepel Nutella! Hmmm, goede combinatie!
6/4 en wat we vandaag gedaan hebben..... We hebben de WereldKampioenschappen Surfen in Margaret River bezocht! Die duurt 10 dagen en dit is dag 4 en we snappen niets van de puntenscore, maar tóch! De gehele wereldtop is hier maar toch mooi aanwezig, nét als wij :). Maar het was leuk te zien, hoe écht goede surfers kunstjes in die golven kunnen maken.
Voor de rest is Margaret River (da's dus een plaats hier) ontzéttend toeristisch en deze streek is wel een beetje het Zwitserland van Australië: je mag overal voor betalen! En da's wel een beetje balen, als je het zoveel beter hebt gehad. Nou, dán wordt het misschien tijd om naar huis te gaan?!

• 06 April 2014 - 12:49

Inge:

Nemen jullie even zo'n Kukkaburrah voor ons mee? Kaija kan straks wel wat nieuw gezelschap gebruiken, ervan uitgaande dat jullie Floortje perse terug willen ;). En we hebben hier genoeg brood dood te slaan, dus dat moet goedkomen...

Tot donderdag!! (Vind ik vast leuker dan jullie)

• 06 April 2014 - 15:41

Geertruida:

Kukkaburrah sits on the old gumtree,
    Merry merry king of the wood is he,
    Laugh, kukkaburrah laugh,
    Gay your life must be.

Ik heb het achter de computer voor jullie gezongen!

• 07 April 2014 - 08:47

Rudy:

Custardvla? Ah zolang je pap het niet zelf laat maken zal het wel goed komen ;-)

• 07 April 2014 - 20:54

Ando:

Helaas aftellen voor jullie. Geweldige verhalen nog steeds. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn als we alle foto's kunnen gaan bewonderen. Tot binnenkort

• 08 April 2014 - 10:10

Anne Lenders:

Lieve Lineke en Hans,
    We vinden het treurig voor jullie dat de vakantie er bijna op zit, maar verheugen ons ook op jullie thuiskomst en de verhalen die we ongetwijfeld gaan horen. Kitty en ik wensen jullie een goede thuisreis, mooi weer kunnen we helaas niet beloven.
    Groet, Kitty en Anne.