Johanna Beach - The Grampians NP - Mt.Schank - Reisverslag uit Port MacDonnell, Australië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu Johanna Beach - The Grampians NP - Mt.Schank - Reisverslag uit Port MacDonnell, Australië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu

Johanna Beach - The Grampians NP - Mt.Schank

10 Maart 2014 | Australië, Port MacDonnell

Wat ís dit toch een land! Zo zit je aan de meest paradijselijke stranden, één dagtocht rijden en je zit in een geweldig Nationaal Park in de bergen! Tel daar bij op, dat ze hier allerlei "kamerplanten" als onkruid in de berm hebben staan (plumbago, tsibouchina, lelies, montbretia) en dat hier allerlei volièrevogeltjes in het wild vliegen, gecompleteerd met papegaaien en kaketoe's, dan snap het het sprookje een beetje.
Na Johanna Beach zijn we (natúúrlijk Yvet!) langs de " twelve Apostels" gekomen. Dit zijn een aantal (nu) solitaire rotspartijen vlak voor de kust. Imposant om te zien en weer een mooie wandeling.
Daarna richting NP. En dan zie je weer hoe gemakkelijk zo'n camper is: tegen theetijd zie je een mooi plekje aan een meer. Ach, hier kunnen we óók wel overnachten! Dán ga ik eerst zwemmen. Nadat ik opgedroogd ben en we lekker zitten te lezen, komen dan de vliegen. Díé zijn irritant! Nou, dan gaan we weer weg! En we hebben overnacht op een schitterend plekje naast twee tennisbanen. 's Avonds naar het toilet gaan, zat er een possum op ons pad. Óók lief!
Het NP was schitterend met mooie "look-outs" en mooie wandelingen.
En 's avonds weer overnacht aan de rand van een sportveld. Geweldige plekken tref je zo! Vanochtend een zwarte Wallaby (klein soort kangeroo) gezien en vanmiddag twee overstekende emu's (een soort struisvogels) vlak voor ons.
Was het gister 35*, gisteravond nog 24* vanochtend 13* en nu weer 25*. We zullen straks blij zijn als we in de outback zijn en er wat minder sensationele dingen te zien zijn:).
Vandaag weer naar de kust gereden en hebben daar fantastische Petrified Forrest (letterlijk versteend woud) gezien en we hebben 11 km gelopen om twee zeehondenkolonies te zien (alsof Pieterburen niet bestaat ;) ) En nu, om nog even bij de highlights te blijven, staan we aan de rand van een krater en hier blijven we overnachten.

Voor de collega's van Hans: nee, het is géén invalidenbusje, maar als jullie erop aandringen, wil hij wel speciale werkvoorzieningen aanvragen ( zoals minder uren draaien, meer bediend worden met koffie etc.)

N.B. We zitten nu een aantal km's in South Australia, dwz: het tijdsverschil met Nederland is nu
9.30 u.