Werribee-benwerrin-Johanna Beach - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu Werribee-benwerrin-Johanna Beach - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu

Werribee-benwerrin-Johanna Beach

08 Maart 2014 | Australië, Port Campbell

7/3 We rijden nu voor het grootste deel van de tijd de Great Ocean Road, een grote weg die de zuidelijke kustlijn van de oceaan volgt. Het is de Rivièra in XXXL versie, maar dan zonder alle bebouwing. Fantastisch mooie baaien, allemaal met geweldig wit zand, stralend blauwe zee, gigantische golven met witte branding en "surfers all over the place"! Je zou er haast een vakantiegevoel van krijgen :)!
Vannacht in het (gematigd) regenwoud overnacht, vanochtend daar een mooie wandeling gemaakt, maar alleen jammer dat het daarna wel letterlijk regenwoud werd :(.
Die regen zette zich ook voort, toen we weer aan de kust kwamen, maar misschien was het daar door, dat we nu twee drie Koala's zagen, die ńiet sliepen (een Koala slaapt 19 uur per dag). Het zijn toch vertederende beestjes.
We staan nu weer op een plekje aan de kust, met niet eens telefoondekking, dus het versturen moet nog even wachten.
Op Inge's verzoek nu dan ook foto's van het interieur van ons huisje op wielen.

8/3 vandaag voorlopig een andere invulling van de dag als gepland. Hans had al een paar keer gemerkt, dat de motor vermogen verloor (we zijn in Melbourne er al voor langs de verhuurder gegaan, maar die kon er niets aan doen en hoopte "dat het over ging"). Vanmorgen echter zag hij, terwijl dit gebeurde, dat de display dan ook ineens aangeeft, dat de tank leeg is. Even later sloeg de motor dan ook af.
We zijn dus maar gestopt bij een cafeetje, hebben contact opgenomen met de verhuurder en hebben vervolgens de caféjuffrouw een local mecanicien laten bellen. Die heeft net een proefrit gemaakt, terwijl ik (illegaal) op de achterbank zat. Nét als vroeger, Rudy en Inge!
Hmm, hij heeft niet écht iets gevonden, behalve dan dat Hans hoger in de toeren moet rijden :). Maar en-passant heeft hij nog wel onze ruitensproeier gemaakt. En nu, 50 km verder, rijdt de camper als een zonnetje. Houden zo!
We hebben wél begrepen, dat het vandaag bij jullie zowat nét zo warm is als bij ons. Geniet er van!

• 08 Maart 2014 - 11:43

Inge:

Ziet er goed uit :)! Hopen dat de camper het een beetje volhoudt.
    xxx

• 08 Maart 2014 - 16:34

Yvet:

Heey! Sorry ik ben gisteren pas op de hoogte gesteld dat jullie al zoveel hadden gepost. Ziet er goed uit!! Super mooi he de GOR? Al bij de 12 apostels geweest?

Enjoy!