Inverloch-Phillip Island-Melbourne-Werribee - Reisverslag uit Werribee South, Australië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu Inverloch-Phillip Island-Melbourne-Werribee - Reisverslag uit Werribee South, Australië van Hansenlineke - WaarBenJij.nu

Inverloch-Phillip Island-Melbourne-Werribee

05 Maart 2014 | Australië, Werribee South

Gister van Inverloch naar Phillip Island gereden. Dit eiland is tegenwoordig met een brug bereikbaar. De grootste attractie van dit eiland is de avondlijke "Penguin Parade", en daarvoor gingen we daar dan ook heen.
De grootste kolonie kleine pinguïns heeft hier zijn nesten en na een dag vissen komen ze bij zonsondergang met tientallen tegelijk het strand op om over te steken naar de duinen, waar ze hun nesten hebben. Overdag hadden we al een aantal baby's ?? in nestkasten zien zitten maar 's avonds kwamen er meer dan honderd "ouders" het strand op. Indrukwekkend hoe ze aan de rand van de zee elkaar opwachten, totdat het groepje groot genoeg is om gezamenlijk de gevaarlijke (roofvogels) oversteek over dat kale stuk zand te maken. Hoewel "the parade" iets tegenviel (met ruim 100 vogels was het deze keer wel bekeken en deze pinguïns zijn slecht 30 cm groot (en dus kleiner dan wij verwachten), was de duinwandeling daarna erg indrukwekkend! Overal waren pinguïns uit hun schuilplaats gekomen om op partner of ouder te wachten en de typische pinguïn geluidjes waren soms oorverdovend: alsof we midden in de BBC-documentaire liepen! Ontzettend leuk!
Maar het was dus laat geworden, tóch nog een overnachtingsplekje gevonden en vanochtend doorgereden naar Melbourne.
Wij hebben een haat-liefde relatie met grote steden: ze zijn wel leuk om gezien te hebben, maar erg vermoeiend om te rijden en "waar laat je de camper?" !
Maar goed, dat is allemaal gelukt, Melbourne per tram en te voet bekeken. Zoals John al vertelde : Australië krijgt steeds meer Chinese inwoners. Dat is in Melbourne goed te merken. Wat dat betreft lijkt de stad behoorlijk op Singapore: zeer multicultureel. Veel mooie nieuwe architectuur en weinig historie.
Gister was het bloedheet (35*)en vrijwel onbewolkt, vandaag was het bewolkt, fris en winderig. We moesten zowaar een jasje aan!
Nu weer aan de kust voor de overnachting.

• 05 Maart 2014 - 16:14

Henk:

Erg leuk om te zien die kleine pinguins neem er maar eentje mee in de koffer,leuke foto's.
    35 graden ach valt toch wel mee je hebt toch airco. Veel plezier verder.

• 05 Maart 2014 - 17:18

Marjo:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Hou je (Lineke) het vol om met de high heels te rijden? Geen schoenen met plateauzolen te koop?:) Leuke pinguinfoto's trouwens. Laatst een documentaire gezien: pinguinkuikens die zich verdedigen tegen een grote meeuw door dunne ontlasting naar die vogel te trappen. De meeuw taaide inderdaad af... Nog veel plezier!!
    Groetjes van John en Marjo.

• 06 Maart 2014 - 16:24

Anne Lenders:

Lieve Lineke en Hans,
    Ik ben ook helemaal op baby's gericht, mensenbaby's wel te verstaan: woensdagmorgen om vier uur is Faye Juliëtte geboren. Het is een schatje en Inèz manifesteert zich helemaal als de grote zorgzame zus.
    Het rompertje is in grote dankbaarheid ontvangen.
    Lekker verder genieten van al het moois dat jullie tegenkomen, groet Anne.

• 07 Maart 2014 - 13:45

Marcel:

Ha die Hans!

Erg mooie foto's en jullie reis ziet er al erg gaaf uit.

Veel plezier daar en geniet er van.

Groeten van je collega's uit Veldhoven!

PS. Jacco zegt dat jullie camper eruit ziet als een invalide busje.. ;-)